Dlaczego warto iść do dermatologa?

warto iść do dermatologa

Najlepszy czas na wizytę u dermatologa to zazwyczaj moment, w którym zauważysz zmianę na skórze. Na przykład, jeśli zauważysz wzrost małych guzków lub zaczerwienienia na skórze, najlepiej jak najszybciej skonsultować się z dermatologiem.

Jakie badania dermatologiczne warto wykonać?

Skóra jest największym organem ciała. Jest to również pierwsza linia obrony przed zewnętrznymi czynnikami środowiskowymi. Badania przesiewowe w kierunku raka skóry mogą pomóc w identyfikacji i zapobieganiu poważnym zagrożeniom dla zdrowia związanym z ekspozycją na słońce.
Warto wykonać 3 badania dermatologiczne:

1. Badania przesiewowe na czerniaka: Najważniejszą rzeczą do zrobienia jest regularne wykonywanie badań przesiewowych w kierunku czerniaka i innych nowotworów skóry, zwłaszcza jeśli jesteś osobą o jasnej karnacji lub miałeś historię raka skóry w swojej rodzinie.
  2. Badania przesiewowe w kierunku raka skóry: istnieją różne rodzaje badań przesiewowych, które mogą wykryć wczesne objawy raka skóry, w tym regularne samobadania, które wszyscy dorośli powinni wykonywać co najmniej raz w roku, a także badania całego ciała przez lekarza co kilka lat.
  3. Badania przesiewowe w kierunku atopowego zapalenia skóry: Wszyscy pacjenci cierpiący na atopowe zapalenie skóry powinni być badani pod kątem markerów skórnych trądziku różowatego i/lub melasma, lub też co kilka lat przechodzić badanie skóry całego ciała.
medipage dermatologia archiwum wizyta u dermatologa

Jakie są objawy które powinny skłonić do wizyty u dermatologa?

Jest wielu specjalistów od pielęgnacji skóry, którzy mogą Ci pomóc w pielęgnacji Twojej skóry. Powinieneś rozważyć skonsultowanie się z dermatologiem, gdy wystąpi którykolwiek z następujących objawów:

1. Masz znaczną zmianę koloru skóry
  2. Masz nietypową wysypkę lub inny rodzaj zapalenia skóry
  3. Twoja skóra jest swędząca i zaczerwieniona, opuchnięta lub bolesna
  4. Masz infekcję, która nie reaguje na leczenie
  5. Masz nienormalnego lub podejrzanego pieprzyka

Jak często warto iść do dermatologa?

Częstotliwość wizyt dermatologa zależy od wielu czynników. Może być oparta na wieku pacjenta, celach zdrowotnych i rodzaju stanu skóry.

Wizyta u dermatologa jest zazwyczaj zalecana pacjentom ze skórą trądzikową, trądzikiem różowatym, łojotokowym zapaleniem skóry, łuszczycą, atopowym zapaleniem skóry oraz pacjentkom w ciąży lub w wieku 30 lat lub starszym.